Verslag week 5 - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Jan Roel Martijn Jasper Groot Bioch Mensch de Beus - WaarBenJij.nu Verslag week 5 - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Jan Roel Martijn Jasper Groot Bioch Mensch de Beus - WaarBenJij.nu

Verslag week 5

Door: Roel, Martijn, Jan en Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jan Roel Martijn Jasper

18 September 2009 | Tanzania, Dar es Salaam

Mambo!
Na de diploma uitreiking van afgelopen zaterdag, was het voor veel kinderen tijd voor vakantie! Deze week waren er dus maar weinig kinderen op de compound aanwezig, dus onze kans om eindelijk eens lekker veel aan de speeltuin te werken!

De wip en de schommel hebben we uitgebreid geschuurd en schoongemaakt om hem vervolgens te voorzien van ijzermanie, tegen de roest.
Bij de schommel moesten eerst de oude kettingen en een hele laag smeer dat op plekken gedropen was waar het niet hoort verwijderd worden. Na een hele middag gezweet te hebben konden we eindelijk beginnen met het verven. Lekker met een muziekje erbij en gaan met die banaan.
De zitjes voor de schommel zijn af en helemaal met aluminium bekleed, het ziet er mooi uit en het is nog duurzaam ook.
Het dofbruine kleurtje gaf de wip en schommel al een veel betere uitstraling. Als we over een paar weekjes een grootschalige verf actie gaan doen zal het er wel helemaal spik en span uitzien.

Ook hebben we uit veiligheidsredenen de band die laatst was opgehangen weer uit gebruik genomen omdat het touw gevaarlijk ver was doorgesleten. Daarom zijn nu de touwen vervangen door stevige kettingen waardoor de kinderen het voorlopig weer veilig kunnen slingeren!

De Draaicarrousel
Nadat we vorige week de bouwtekeningen van het basisframe hadden voorgelegd aan Mr. Tillya en Mr. Edward, gingen we deze week de vorderingen van de carrousel checken met Mr. Tillya en Mr. Edward. We kwamen terecht bij een lokale werkplaats en daar, verscholen achter wat krakkomiekerige hutjes stond daar ons frame al klaar! Helemaal gelast! We waren alle vier compleet overdonderd dat het frame nu al klaar was! In 1 week heeft die werkplaats het hele frame in elkaar gezet, dat hadden we alle 4 niet verwacht! Zeker voor hier in Afrika is dat heel snel. De eerste positieve verrassing die we hier mee maken! De basisring ligt dus klaar bij de werkplaats. Donderdag en vrijdag (18-09,19-09) konden we dus gaan ontwerpen voor de stoeltjes. Eigenlijk hadden we dit voor het weekend gepland maar het ging zo snel ineens. Tillya en Edward waren heel erg enthousiast over het ontwerp van de zitjes. We worden hier ondertussen aangesproken met Mr. Engineers of professors, klinkt wel lekker toch!

Vandaag, vrijdag middag half 4, kregen we te horen dat we maandag en dinsdag vrij zijn vanwege het einde van de Ramadan. Dat komt ons even mooi uit. Het plan voor de draaicarrousel hebben we aan Mr. Tillya gegeven, daar wordt aan gewerkt dus. Morgen ochtend na het ontbijt vertrekken we met de dhala-dhala(minibus) richting de ferry. Martijn is zondag jarig en dat gaan we vieren natuurlijk op het o zo fijne Zanzibar!!!!! Tot dinsdag gaan we proberen om het daar een beetje naar ons zin te maken.

Tot zover.
Groetjes van de ``kale`` rakkers uit Tanzania

• 18 September 2009 - 16:35

Maarten/HappyAfrica:

Gaaf te zien waar jullie allemaal meebezig zijn. Hebben jullie al een vuurkorfje gemaakt om vuurtje te stoken voor jullie hutten met een lekkere koude pils erbij??

• 18 September 2009 - 18:20

Fam. N.mensch:

Wat ziet het er al mooi uit!
    Vrije dagen is jullie van harte gegunt!
    Martijn, we proberen je zondag te bellen, nu je uit kunt slapen zullen we het niet om half 7 ned. tijd doen!Veel plezier en fijne 21e verjaardag

• 19 September 2009 - 10:06

Oma Gre :

Geweldig om iedere week
    weer naar jullie te kijken het schiet al aardig op .
    heel mooi werk .

• 19 September 2009 - 11:58

Iris:

Tijntje is bijna jaarriiigg :D

Ziet er super uit! :D
    Mooi gefixt met zn allen ;)

Whoehooeee
    En ik krijg bijna weer salaris dus dan maak ik geld over!
    Geniet van je eindelijk-echt-volwassenheid (:p) en heerlijke vrije dagen :)

Liefs en kussen
    Vissie

• 19 September 2009 - 12:16

Ben+anja Hillebrand:

Beste Jan,Jasper,Martijn en Roel, wat leuk om te zien dat jullie daar goed werk doen en ook lol maken. Het ziet er allemaal hartstikke mooi uit. We blijven jullie berichten lezen. Jasper gefeliciteerd en veel plezier op Zanzibar.
    Ben en Anja Hillebrand.

• 19 September 2009 - 12:19

Ben+ Anja Hillebrand:

sorry!!!!
    Martijn gefeliciteerd en Jasper met zijn vriend Martijn;).

• 19 September 2009 - 13:23

Nanny + Manfred:

Hallo jongens, jullie hebben netjes werk gedaan! Het ziet er goed uit, die stoeltjes en de draaimolen.
    Veel plezier met het verjaardagsfeestje voor Martijn en goeie reis naar Zanzibar!

• 19 September 2009 - 15:05

Bianca:

Hey jongens,

Zo wat ziet de speeltuin er al beter uit zeg!!! de carrousel wordt vast en zeker ook mooi:)!!!
    Heel veel plezier op Zanzibar!

liefs x Bianca

• 19 September 2009 - 16:25

Ton Bas Marjolein En:

hallo Tijntje ?
    Omdat ik buiten het kader sta denk ik dat ik er helemaal niet opsta of.. wel twee keer. Maakt niet uit, als onze felicitaties maar overkomen. Het is geweldig wat jullie doen en wij hopen heel erg ontzettend van harte dat jullie je dat zelf ook goede realiseren.
    Groeten, ook van Ans.

• 19 September 2009 - 18:04

Jan Van Der Leek:

Jullie speeltuin ziet er geweldig uit. Daar zullen ze lang na jullie vertrek nog jaren op kunnen spelen. Op naar Zanzibar. Zon, zee, strand en ???? De enige streek waar de Zanzibarfranjeaap voorkomt. Gr. Ome Jan

• 19 September 2009 - 20:37

Fam. T. Mensch:

Martijn, van harte gefeliciteerd met je 21ste verjaardag. Maak er een gezellige dag van samen met je reisgenoten. Wij volgen jullie activiteiten met belangstelling. Groeten vanuit Oudorp

• 20 September 2009 - 14:33

Coby:

Martijn gefeliciteerd op het zonovergoten? Zanzibar. Een pilsje is zeker verdiend met hetgeen jullie presteren. Geniet van jullie vrije dagen.
    Coby

• 20 September 2009 - 19:57

Fam De Beus:

Hallo Jongens. Als eerste Martijn gefeliciteerd met je 21e verjaardag. Hopelijk is t een gezellige dag geworden op Zanzibar. Jullie zijn overigens wel bezig met prachtig speeltuinproject voor de kids daar in Dar es Salaam.

• 20 September 2009 - 20:04

Arjan:

Mooi om te lezen en te zien allemaal, goed bezig daar!

Martijn gefeliciteerd met je verjaardag! :D

• 21 September 2009 - 08:13

Remco:

Hee Jan en anderen. Ik zie dat het wel goed gaat daarzo;) mooi gebruik maken van solid works. Ik wist niet dat jullie daar ook mee werkten. Wel mooi programma.
    Maar ff het grote nieuws voor Jan.
    We gaan volgend jaar 2de divisie;) Leuk dat je nog ff belde naar Frank. Het was een heerlijke dag. Er staan nog wat fotos op de hollandia site

Geniet ervan daarzo

groeten rem

• 21 September 2009 - 08:15

David:

kale Rakkers!

weer een mooi stukje verslag is dit! Vooral dat gedeelte van de positieve verrassing en het aanspreken van Professor! Ja en ze hebben gelijk jullie zijn die titel ruimschoots waardig! Tot het volgende verslag en Martijn gefeliciteerd!:D

• 21 September 2009 - 11:03

Sylvia/mam Van Ding:

Knullen goed werk, zo zie je jullie enthousiasme is "bestettelijk" in posititieve zin! Een gelast frame in één week. By the way, Martijn nog gefeliciflapstaart, tjuus allen tot gauw horens.

• 21 September 2009 - 11:41

Jurate:

Neefje!!!
    1 dag te laat maar dat maakt niet uit,
    Waarschijnlijk lees je dit toch pas volgende week ofzo!!haha!
    Maar ik hooo dat je een fijna dag hebt gehad met je vrienden en collega's!
    Heel veel groetjes vanuit Nederland!

Je nicht Jurate

• 02 Oktober 2009 - 09:00

Nico En Joke:

Wij genieten met jullie mee.Fantastisch wat jullie doen,groetjes van ons.