Verslag week 3, Part 2 - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Jan Roel Martijn Jasper Groot Bioch Mensch de Beus - WaarBenJij.nu Verslag week 3, Part 2 - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Jan Roel Martijn Jasper Groot Bioch Mensch de Beus - WaarBenJij.nu

Verslag week 3, Part 2

Door: Roel, Martijn, Jan en Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jan Roel Martijn Jasper

05 September 2009 | Tanzania, Dar es Salaam

Verslag werkweek 3 deel 2

Ja mensen, het tweede verslag van deze week is al weer aan de beurt en er is behoorlijk veel gebeurd. Zo werd er in het laatste verslag nog verteld dat Martijn en Jan een ameube hebben opgelopen, maar we hebben er een nieuw slachtoffer bij: Jasper de Beus. Jasper en Jan werden ’s morgens afgezet door de chauffeur bij de huisartsen post. Dat ging allemaal goed en aardig maar ze zouden ook weer opgehaald worden door de chauffeur om 12 uur, was de bedoeling. Maar de chauffeur kwam niet opdagen om 12 uur s`middags. Nee, hij kwam pas om vier uur aantuffen!! Dus daar hebben ze mooi vier uur kunnen wachten, gelukkig wel met Ipod en een lekker zonnetje!

Ondertussen hebben Martijn en Roel de schoenen van Johnny afgemaakt en hebben ze zich weer druk bezig gehouden met de fysio. Ook hebben ze een gedetailleerd plan gemaakt voor Mr. Tillia, zodat het gemakkelijker is voor hem om boodschappen te doen. Want ja, er is hier geen grote bouwmarkt om de hoek waar alles te koop is. Voor de draaicarrousel zijn Solid Works tekeningen gemaakt. Hiermee hebben ze de ochtend goed mee kunnen doden.

Vrijdag was het dan eindelijk zover, nadat het beton van de wip drie dagen gedroogd had, mochten de kinderen ’s middags eindelijk de wip in gebruik nemen. Het begon voorzichtig, met twee kinderen, maar al gauw was de wip bedolven onder de kinderen en vlogen er een aantal door de lucht. Gelukkig is de wip omringd door zand en konden ze de lol ervan inzien. Nu nog een mooi kleurtje erop en dan is hij helemaal top!

Dubbel pret voor de kids vandaag. Nadat we vorige week touw gekocht hadden, is het vandaag (vrijdag) ingevlochten, aan elkaar gesmolten en aan een tak in de boom gehangen. Halverwege de middag konden de kinderen dus ook slingeren, check de foto’s!

Vandaag zijn Roel en Martijn de stad in gegaan om materialen te kopen. Toen de auto gearriveerd was dachten de heren te kunnen vertrekken, maar de chauffeur besloot eerst even rustig aan de auto te gaan wassen. Tijd zat immers! Maar eenmaal in de stad bleken de Islamitische winkels aan het vasten te zijn, ivm de rammadan. Jammer genoeg kwamen ze alleen terug met acht meter ketting , voor de schommel (40 euro) en 72 liter drinkwater (15 euro), we hadden op meer gehoopt zoals een paar mooie afdekplaten voor het klimrek of een toolbox!

Verder hadden Roel en Jan het tegen het eind van de middag bijna aan de stok met een trotse Tanzaniaanse man. Ze waagden het om tijdens het strijken van de nationale vlag te lopen, terwijl deze man op z’n fluitje had gevloten. Vol verbazing vervolgden ze nadat de vlag gestreken was hun tocht terug naar de hutten.

Elke ochtend zijn we fanatiek bezig met sporten. Rondjes hardlopen tussen de hutten, palmbomen en afvalputten door, opdrukken en buikspieren, alles komt aan bod. Allemaal sporten we mee, behalve onze grootste sportman Jan, die maft ’s morgens gewoon nog een uurtje door.

Tijdens ons ochtend uurtje sporten viel ons oog op het doeltje, daar hing iets aan de lat. Het bleken de poten van de kip te zijn die de vorige avond geslacht was. Je maakt nog eens wat mee op zo’n buitenland stage.

Tutaonana!

Voor de liefhebbers hebben we een filmpje gemaakt die te vinden is op youtube. Kopier de link (het geluid ontbreekt helaas)!!!!

• 05 September 2009 - 10:16

Nico:

Hoi Jan en maatjes,

Ik vind het fantastisch jullie unieke ervaringen te lezen. Volgens mij genieten niet alleen jullie, maar ook de kinderen, volop.
    Ik hoop de volgende keer wel te lezen dat Jan menigeen zal hebben verbaasd door ook nog enige sportieve activiteit te laten zien.

Groetjes,
    Nico

• 05 September 2009 - 11:32

Tijs (broertje Jan ):

Halloe

Ik moet het hier toch even opnemen voor mijn grote broer want de sport die hij in zijn bed bedrijft staat niet gelijk aan een paar rondjes hardlopen (xd)
    Ik hoop dat jullie snel weer beter worden en dat de kale zand vlakte mag transformeren naar een voorwaardig pretpark.
    p.s Is springtouwen niet iets ???

dikke knuffel tijs

• 05 September 2009 - 13:08

Sylvia:

Heey klasgenootjes! Leuke verslagen schrijven jullie. Leuk om te lezen wat jullie aan de andere kant van het continent doen. Wordt maar snel beter hoor allemaal! Hier gelukkig nog geen last gehad van rare bacterien.

Groetjes, Ivo Jan Mattijs en Sylvia vanuit Ghana

• 05 September 2009 - 13:36

Saskia:

Hoi jongens!

Super leuk om zo op de hoogte te blijven!!
    Hier op de baan missen we Jan al, maar jullie moeten hem dus ook missen tijdens al het sporten.
    Heel veel plezier en beterschap!!

Kuss

• 05 September 2009 - 20:24

Fam De Beus:

Hallo jongens,
    Iedere keer kijken we weer uit naar jullie belevenissen en foto's. Een hoop serieuze zaken, maar ook zien we veel plezier. Zulke brillen zie je nog niet bij Hans A. Misschien na november!

• 06 September 2009 - 10:07

Floortje:

Hee Roel,

Echt leuk om de verhalen te lezen. Echt vet wat je allemaal mee maakt! Super om het te volgen. Tot snel. Liefs Floortje

• 06 September 2009 - 13:04

Marieke:

hup Jan!!

• 06 September 2009 - 18:23

Iris:

Mannen! Wat een geweldige prothese ouwe! taaakkkk..! ik kreeg er kippenvel van :)
    Trouwens, ik wil ook wat sponsoren! Is er nog iets wat nodig is? Laat maar weten, mail maar, dan maak ik 't over :)
    Ik kijk uit naar jullie nieuwe verhaal :D

Liefs en kussen

• 09 September 2009 - 11:29

Maaike:

Hey Jan,

Het valt me toch een beetje van je tegen hoor, dat jij de lichamelijke activiteit in de ochtend achterwege laat!!! Het wordt tijd om met de "wintertraining" te beginnen!!! Dat gaan wij binnenkort ook doen!
    Gebruik je opgespaarde energie dan maar om lekker te klussen en protheses te maken!!! Dat is zeker ook een goed doel!

Veel plezier nog, en tot lees!!

Groetjes maaike

• 09 September 2009 - 16:58

Gijs En Suzanne:

Lieve Jasper en de rest,

Wat een mooie foto's!
    Johnny's schoenen zien er heel goed uit en dankzij jullie kan hij nu beter lopen dan eerst. Prachtig werk!
    Wat een blije gezichtjes ook weer deze week van de kinderen, nu kunnen ze heerlijk spelen!
    Succes deze week en we houden de site in de gaten.

Liefs Suzanne en Gijs

• 09 September 2009 - 17:44

Jack Sylvia :

geweldig jongens wat een werk allemaal jullie mogen trots zijn op jezelf succes verde

• 16 September 2009 - 17:13

Sylvia/ Mam Van Ding:

Jongens, ik heb weer met plezier jullie verslag gelezen. Het valt mij op dat er elke week toch weer veel gebeurd.
    Kippenpoten aan een doel houd dit in de gaten! of weten jullie de herkomst al.........