Verslag week 8 part 2 - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Jan Roel Martijn Jasper Groot Bioch Mensch de Beus - WaarBenJij.nu Verslag week 8 part 2 - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Jan Roel Martijn Jasper Groot Bioch Mensch de Beus - WaarBenJij.nu

Verslag week 8 part 2

Door: Roel, Martijn, Jan en Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jan Roel Martijn Jasper

11 Oktober 2009 | Tanzania, Dar es Salaam

Vrijdag zijn we, zoals in het vorige verslag geschreven, bij de Nederlandse dokter in Dar es Salaam geweest. En we hebben goed nieuws: we zijn gezond, we hebben allemaal geen last meer van de gevreesde amoebe! Na drie uur op de auto gewacht te hebben en hem een keer misgelopen te zijn, werden we rond een uur of 1 eindelijk opgehaald.

Afgelopen zaterdag hebben we een van de productiefste dagen gehad tot nu toe! We konden achter elkaar doorwerken aan het klimrek en het tuimelrekje. Roel en Jasper hebben ’s morgens de laatste hand gelegd aan het tuimelrekje, dat was eind van de ochtend klaar om in het beton gezet worden. Samen met een aantal kinderen zijn drie kuilen gegraven waar het rekje in moest komen. Na veel passen en meten stond het scheve tuimelrekje zo goed als waterpas en kon het beton aangemaakt worden en erbij gegoten worden.
Jan en Martijn hebben zich de hele dag bezig gehouden met het klimrek. Voor de glijbaan is een aluminium plaat op maat gemaakt en gebogen zodat hij op het frame past. Nadat dit eindelijk passend was en vast zat, konden de traptreden op het klimrek op maat geslepen en gevijld worden. Een hele klus, maar het resultaat mag er wezen!

Vandaag op zondag 11 oktober heeft dan eindelijk de grote verfactie plaatsgevonden. Na al dat lassen, betonstorten en passen en meten konden we eindelijk beginnen met het schilderen. Samen met de kinderen hebben we de schommel, wip en het tuimelrekje in verschillende kleuren geverfd. Met halve waterflessen als verfbakjes en een hele lading kwasten kon ieder kind lekker verven! De kinderen genoten er zichtbaar van en hoewel de ene na de andere druiper om je oren vloog zijn de toestellen er toch nog flink van opgeknapt.

Omdat de plannen voor het klimrek iets veranderd zijn hebben we ervoor gekozen om die net zoals de carrousel maar zelf een kleurtje te geven. Vanmorgen hebben we de eerste laag erop gesmeerd en ja de bovenste vakken zijn rood. Morgen verder met wit en dan het onderste gedeelte blauw. Rood wit blauw van boven naar beneden. Dit gaat een super speelplek worden met de Bassie en Adriaan wip, de ikea draaicarrousel, de spinazi á la crème groene tuimelrekjes, de autobandschommel, de aangepaste schommel+uber schommel en natuurlijk last but not least de trampoline.

Na het hele verfspektakel kwam Johnny ons even vertellen dat hij het eigenlijk wel heel leuk zou vinden als zijn handbike ook geschilderd zou worden. Samen met nog een paar kids hebben we zijn strijdwagen in de ikea kleuren gekwast. Van een afstandje mag het resultaat er wezen! Omdat er toch nog wat verf en tijd over was hebben Jan en Martijn de poort van de werkplaats ook gelijk maar een nieuw likje verf gegeven.

Tevens lijkt dit ons een geschikt moment om te melden dat onze Roel momenteel lijdt aan een ernstige identiteitscrisis. Of het de Lariam of misschien zelfs Malaria is daar zijn we nog niet helemaal over uit. Maar na 2 weken niet geschoren te hebben begint onze Roel toch steeds meer op een Bosjesman te lijken. En alsof dat niet genoeg was stond hij vanmorgen ineens op vrouwenschoenen met hakken van maar liefst 10cm! En hij wist nog te melden dat hij ze eigenlijk wel lekker vond lopen ook! Vreemde ontwikkelingen hier in Afrika, maar we houden u op de hoogte!

• 11 Oktober 2009 - 17:56

Hielke:

heee jongens,

wat een pracht verhalen en resultaten! nog 2 weekjes aan de bak? succes nog!

groeten

• 11 Oktober 2009 - 19:28

Ineke En Nico:

Inmiddels hebben jullie wel laten zien dat er fantastische speeltuinbouwers aan de gang zijn. Ook de opening zal wel een geweldig festijn worden en een kroon op jullie totale werk zetten.
    Wij zien uit naar jullie verdere belevenissen.
    Veel sucses en groetjes uit Babcity.

• 11 Oktober 2009 - 20:28

Coby:

Kijk met spanning uit naar een foto van de bosjesman. Misschien "even" een nieuw paspoort aanvragen om problemen bij de douane te voorkomen. Zal wel een ander loket zijn dan die voor het aanvragen van de visa.
    Groeten,
    Coby

• 12 Oktober 2009 - 10:03

Sylvia/mam Van Ding:

Wat mij zo opviel deze keer, de plezier van de kinderen en met zijn allen meewerken aan hun eigen speeltuin. Samenwerking wordt hun geleerd en alles is mogelijk. En wat een SPONSORS!!!!!!!

• 12 Oktober 2009 - 18:12

Ben+anja Hillebrand:

Beste Jan,Roel,Martijn en Jasper,
    Wat is het toch leuk om mee te kijken waar jullie allemaal mee bezig zijn. Vooral het laten schilderen van de kinderen ziet er uit als 1 groot feest voor hun.
    Groetjes van Ben en Anja.