Kale kop of munt - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Jan Roel Martijn Jasper Groot Bioch Mensch de Beus - WaarBenJij.nu Kale kop of munt - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Jan Roel Martijn Jasper Groot Bioch Mensch de Beus - WaarBenJij.nu

Kale kop of munt

Door: Roel, Martijn, Jan en Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jan Roel Martijn Jasper

12 Juli 2009 | Nederland, Hilversum

Kale koppen niet te stoppen!

Zoals het de meeste mensen wel was opgevallen zijn wij sinds donderdag 4 juni een stuk kaler op ons hoofd. De achterliggende gedachte hierachter was onze stage in Tanzania. Omdat dit nogal veel geld kost leek het ons een leuk idee om met een ludieke manier geld te verzamelen.

Zo doende zijn we op het idee gekomen om mee te doen aan het radioprogramma ´kale kop of munt´ van radio 538 dj Frank Dane. Dit spel werkt als volgt. Als deelnemer kom je naar de studio in Hilversum en er komt een kapster. Frank de dj gooit een muntje op en als deze op munt valt ga je naar huis met 300 euro op zak. MAAR als de munt op kop valt wordt je kop ter plekke helemaal kaalgeschoren!

Na email contact met frank konden we na een week al langskomen in de studio in Hilversum. De voorwaarde waarvoor we zo snel langs mochten komen was wel dat we maar 1 x kans maakten op 300 euro en dat bij verlies we alle vier kaal moesten.
Donderdag 4 Juni was het dan zo ver. Na school gingen we met een select gezelschap richting Hilversum. Na een dolle treinreis daar eindelijk aangekomen konden we opzoek naar de radio538 studio, gelukkig was deze snel gevonden. We werden hartelijk ontvangen door Stefan de Groot, die aan zijn kapsel af te zien zelf ook al eens had meegedaan aan het spel. Eenmaal daar ontvangen mochten we nog een uur wachten in de kantine van 538. Na een korte kennismaking met Frank Dane konden we iets voor half tien s’ avonds naar boven naar de studio. Daar kregen we de tijd om een korte introductie te geven en wat te vertellen over ons doel in tanzania. En toen was het tijd om het muntje op te gooien…Gezamenlijk werd er afgeteld en het muntje ging in de lucht en kletterde even later in de schaal……….

Kop! Iedereen wist dus wat dat betekende en Jasper die de grootste bos haar had kreeg het schort al om gehangen! Onder luid gelach en het gezoem van de tondeuse werden we alle vier kaalgeschoren, de ene iets beter dan de ander. Want ook al had onze kapster genoeg tijd om te oefenen toch bleek dat ze zeker geen natuurtalentje was. Nadat we kaal waren geschoren was er nog tijd voor een kort fotomomentje van de kale koppen met onze kapster en Frank Dane maar hierna werden we dan ook vriendelijk maar toch dringend verzocht het pand te verlaten! Vol trots liepen we door de straten van Hilversum waar de meeste mensen al snel door hadden wat er met ons gebeurt was. In de trein was dit toch anders, daar zaten we achter mensen die na onze verschijning hun gesprek over het weer snel veranderden in een gesprek over nazi’s.

Tot zover onze belevenissen in Hilversum, we zijn nu al ruim een maand later en je zou bijna kunnen stellen dat het weer tijd is voor een tondeusebeurtje.. Maar eerst Tanzania!

• 14 Juli 2009 - 13:58

Rietje Rovers:

Dat is geweldig jongens wat jullie gaan doen voor de kinderen in dat verre land.Veel sukses.Dit kapsel moet prettig voelen in de hitte.Wat een stunt!Jasper,a.s. zondag zie ik je ouders ik geef een kleine donatie mee.
    Groetjes, (tante) Rietje

• 31 Juli 2009 - 11:34

Yvonne:

Veel plezier in Tanzania en ik hoop al snel weer iets van jullie te kunnen lezen.
    Groetjes uit Frankrijk van Jaspers nicht en boefjes!

• 20 September 2009 - 15:47

Fien Leerling:

Hallo Martijn,
    Hartelijke gefeliciteerd
    met je verjaardag.
    Alles goed daar?
    Wat een schitterende foto's met die kinderen.
    Jullie doen met elkaar mooi werk.
    Veel succes daar!!
    De hartelijke groeten uit Bergambacht van
    Tante Fien en Meindert!!